En blogg där vi i ord och bild berättar om våra resor, vandringar och upplevelser i vår närmiljö och på resande fot främst i Sverige och övriga Europa. I april -25 blev vi heltidsboende i vår husbil ”Laikan”. För vår del fungerar bloggen som en dagbok men kan vi inspirera någon till en utflykt eller resa är det bara skoj!

Äldre inlägg från april 2018 till oktober 2023 finns på vår förra blogg bmlarsreseblogg.blogspot.se

  • Kvällspromenad i Gamla staden, Lidköping.

    Kvällspromenad i Gamla staden, Lidköping.

    Efter några dagar med barnbarnspojkarna på tennisturnering i Skummeslöv kom vi tillbaka till Lidköping och lämnade hem två trötta pojkar. Själva åkte vi sedan bort till husbilsparkeringen vid Östra hamnen, vid Lidan, där de 6 platserna snart var fulla. Eftersom det var en underbar sommarkväll och vi hade tillbringat flera timmar i husbilen, tog vi… Read more

  • Midsommar 2026

    Midsommar 2026

    Den här midsommarhelgen blev inte som många av våra tidigare då vår ”midsommarvärdinna” fyller jämna år i helgen och har lite andra planer. För vår del väntar nästa vecka några dagar i Skummeslöv i södra Halland då vi ska vara där med barnbarnspojkarna på tennisturnering medan föräldrarna jobbar. Vi bokade plats på Kedumsviks ställplats över… Read more

  • Veddö Naturreservat med mera…

    Veddö Naturreservat med mera…

    När vi lämnar Fjällbacka åker vi bara några km norrut innan vi svänger av västerut mot Veddö naturreservat. Där kommer vi snart till en parkering och därifrån utgår ett par vandringsleder, bl a Veddöleden på ca 3 km som mestadels följer kustlinjen längs halvön. Det som var skoj var att detta var en plats som… Read more

  • Husbilsservice, examensfirande och träff med goda vänner i Kungshamn…

    Husbilsservice, examensfirande och träff med goda vänner i Kungshamn…

    Almanackan har varit tämligen full den senaste tiden men med lite planering och en god vilja så har vi fått ihop alla trevligheter. I fredags fick vi ställa alarmet i ottan eftersom vi skulle lämna in Laikan på verkstad för årlig service. Så skönt att få detta avklarat eftersom vår förra tid blev inställd p… Read more

  • Husbilsträff på Stora Ekeberg och besök av husbilsvänner.

    Husbilsträff på Stora Ekeberg och besök av husbilsvänner.

    Nationaldagshelgen är också en helg för husbilsträffar och vi hade tänkt åka till Stora Ekeberg och den träff som @thomas_husbilskanal har anordnat där den här helgen i flera år. Samtidigt visste vi att Linda och Pär (@reiselinda) skulle åka till den stora träffen i Borås. Vi hörde då av oss till dem och hörde om… Read more

  • Nyhet på Kinnekulle och de vackra smörbollarna.

    Nyhet på Kinnekulle och de vackra smörbollarna.

    På sistone har det blivit mycket och trevligt socialt umgänge. I fredags var vi bjudna till en i vårt kompisgäng i Nossebro. Vi träffades först på Nosse Kvarn, en varsamt renoverad kvarn där det bl a serveras de godaste stenugnsbakade pizzor. Följ dem gärna på Instagram @nossekvarn för att se öppettider. Nästa dag var det… Read more